Kul..

Jag tänkte berätta något kul..
Från och med augusti så blir jag mattant. Fast mattant. Sådär fast med fast lön och fasta arbetstider.
I andras öron kanske mattant låter som något kass. Men seriöst. Inte alls.
Jag älskar mitt jobb. jag älskar (gillar) mina arbetskollegor som gett mig ett nytt smeknamn. Fittlisa!
Och jag Älskar mina arbetstider.
Vardagar 8.30-15.30.
Inga mer helger. Ingen mer jul. Inget mer..
Lönen kunde varit bättre. Men det kunde andra saker med varit.
Jag hade kunnat ha mindre celluliter. Längre hår. Mindre RÖV.
Så egentligen har spelar lönen inte så stor roll. Jag har så jag/vi klarar oss.
Helt plötsligt finns det ett ljus i mörkret.
Jag och min lilla familj kommer på benen igen.

Och inatt firar jag med att sova hos mina föräldrar. Deras hus är så pass färdigt att dom kan flytta in.
Så imorgon ska jag jobba extra på mamsens jobb. Inventering. Härligt.
Låter kanske knäppt. Men jag gillar och inventera där.
Jag har varit på samma ställe varje år och har alltid samma uppgifter. Därför "kan" jag det!!

//FittLisa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0