Så trött.

Amen? Så sitter jag här?
För tillfäller går dagarna i ett rasande tempo. Antar att det gör det med två kids. För jag minns att när det bara var William gick dagarna fort. men verkligen inte såhär fort.

Iallafall. I vanlig ordning begav vi oss till Bjuv i tisdags.. Denna tisdagen var mamma inte hemma. Och då var det ingen mormor som kunde hämta Elvira och Wilma på skola och dagis. Som tur är finns det en föräldraledig  moster som gärna ställer upp och hämtar dessa godingar.
Jag pregade ner mina småttingar i syskonvagnen. Hämtade den stora donnan på skolan som skulle cykla hem till mormor på sin fina cykel. Sedan gick (läs;sprang) vi till den lilla Donnans dagis för att ha samma tempo som supersnabba Wilma.
Jag sa till Wilma att det var ju jobbigt att springa så fort.. Fick till svar att jag själv valde att göra det ju?!
Nåväl.. Lilla Donnan placerade vi i syskonvagnen med med mina småttingar och sedan sprang vi hem till mormor. Jag hade sillamjölk i både ben och armar. Sedan var det mat och lek. Kompisen L kom en stund och plötsligt hade jag 5 barn att ta hand om. Tur för dem och mig att jag behöll ett behagligt lugn och var sådär supercool.. Och att de höll sig i skinnet.. Skämt o siod. de skötte sig alla 5.
Igår var det bus och lek hela dagen i Bjuv. Grille på kvällen och kusinemma med hem. Hon har lekt med william.. Och han Älskar det!!
Vi körde hem emma i eftermiddags.. Den eftermiddagen slutade på sjukhuset. Inte för Emmas del. Utan för Williams del. Stackarn fick hos faster Linda superkli i ögat och det svullnade upp som bara den inom loppet av en väldigt kort stund. Dumpade av Vincent på mammas jobb sedan till sjukan där det konstaterades infektion i ögat. Så en droppkrämskur på 5 dagar blev resultatet av besöket..
Till moren för att hämta lilltrollet som lekte med moster och kusinerna. Åt.. snicksnackade lite.
Landade i soffan och fastnade där.. Orkar inte ens duscha..
Imorgon.. Ny dag. En dusch. Kaffe. Och bus med underbaringarna hela dagen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0