??

Förutse att Du har ett barn. Som är i 5-6 års åldern. Barnet är inne i grannens trädgård och leker med grannens barn. Klockan tickar på och det är dags för middag.
Hämtar man inte in sitt barn när det är middag? Ska barnet behöva sitta själv och äta för att föräldrarna och det andra syskonet redan ätit???

Åhh jag retar mig.. Detta var en incident som inträffade igår när William lekte med ett grannbarn..
Barnet ifrågasatte nämligen mamman när hon kom med bilen ifall hon hade handlat och ifall det var mat.
Barnet får då till svar att resten av familjen redan ätit och att det står mat till barnet där inne.

Jag hade givetvis hämtat in mitt barn för mat. och sedan efter maten hade mitt barn fått gå in och leka igen.

En annan sak. Idag är det förskolans dag.. William var så söt i sin dalmatinerdräkt. Han var den enda som var utklädd när jag lämnade honom. Säkerligen kom det fler barn senare, men ändå?
Jag Älskar att engagera mig och att fixa och trixa.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag vet hur det känns: jag ÄÄÄLSKAR att "blanna" mig i allt på dagis/jobb/skolan som har med festligheter att göra!

2010-05-21 @ 13:47:29
Postat av: Marlene

Jag blev faktiskt ledsen när jag läste det. HUR i hela friden kan man göra så mot sitt barn. Kanske ingen big deal för många mammor där ute, men för mig.. åh hela familjen ska äta middag tillsammans ifall alla är hemma, så de så!

2010-05-31 @ 19:25:04
URL: http://bymarlees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0