Ge mig energi!

Denna dagen går till världshistorien.
Oh maj gad!
Mina kids har varit så döva/gapiga/jobbiga..
Vincent har tvärvägrat både mat och sömn. Han har vridit sig 700 varv och skrikit och rivits varenda gång det varit byte av blöja.
William den sjuklingen hade gott kunnat vara på dagis. Han har skrikits och slåtts. Väckt Vinvent varje gång han somnat.
Pipit och gnällt. Pratat bajs i mängder.
Och på köpet har han scharlakansfeber. det enda vettiga och duktiga han gjort idag är att ta sin pencilin som han ska.
Och jag då?
Jag behöver sova.
När jag väl hade fått båda barnen att vila middag. Ja, vincent den tollen hade väl sovit i drygt 10 minuter när William börjar gasta. Och då börjar vi om från början.. Efter ett tag(1½h) så sov båda barnen. jag kröp ner i sängen försiktigt. Innan dess hade jag smugit förbi alla de knirrande delarna av golvet i sovrummet.. Vilket tar sin lilla tid.
Jag hinner precis blunda. Och vem vaknar inte då? Vincent. Ut med ungen snabbt som fan från rummet för att william ska få sova..
Sen har det rullat på. Åhhh Jag är helt körd i huvudet idag!
Känns som om jag blivit överkörd av en buss eller något.
Idag har verkligen varit den tuffaste och jobbigaste dagen på denna resan!
Och suck .. det kommer fler och värre! Så där behöver jag ingen påminelse!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Som sagt... sova får du göra när du är gammal!

2010-06-08 @ 11:53:45
Postat av: Lisbeth

Där har du fel Sofi

När man blir gammal har man inte tid för då skall man hinna med så mycket innan man blir för skröplig

Men Kia jag förstår att det känns jobbigt just nu men som småbarnsmamma så lever du i nuet och du vet att det kanske vänder redan imorgon så håll ut. Det blir bara bättre med tiden. Fortsätt skrik ut din förtvivlan det hjälper för stunden.

Kramar

2010-06-09 @ 20:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0