Livrädd.

Jag är livrädd. Jag har aldrig varit tvåbarnsmamma förr. och imorgon är det jag och barnen till 17.00.
William ska för visso på dagis 8-11. Men hur ska det gå att lämna gullungen där när han inte varit där på 5 veckor. han kommer bli så ledsen. Och tro att jag överger honom då jag och lillebror åker hem.
Älskade William. Men gud vad han behöver få leka med sina vänner på dagis, äta frukost med dem, pyssla med dem.
Vi har ju verkligen gjort massor med honom, men jag kan erkänna att sedan lillebror kom så har det blivit mycket tv. Shame shame mamma och pappa!!!
Men jag har knappt kunnat röra mig. Kanske en lam ursäkt. men denna gången var snittet jobbigare än förra. Jag har drabbats av allt tänkbart man kan drabbas av efter ett snitt.
Så nu hoppas jag att de timmar han är på dagis så ska jag kunna vila upp mig och förberedda lunch och bara vara en bra och snäll mamma som inte ska behöba tjata så mycket..

Tjatar alla mammor?

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej Kia!

Förstår att det kan jobbigt. Ja, alla mammor tjatar tycker jag är sanning. Ibland känner man sig hemsk men man vinner nog på det i längden. Dagis är bra som du skrev att dom får leka av sig lite. Visst känns det konstigt och kanske fel att lämna när man ändå är hemma. Men det gör dom ju gott. Hoppas han ej blev allt för ledsen William då blir det tuffare och samvetet börjar tänka. Det är nog rätt stor omställning att bli två barns förälder, snart får vi känna på det hoppas jag. Blir bara mer o mer nervös för varje dag. Sköt om er.

Kram

2010-01-25 @ 08:57:30
Postat av: Marlene [mamma till ned]

Hoppas att det gått bra idag Kia.

Vi får komma och hälsa på er snart.

Kram

2010-01-25 @ 14:34:49
URL: http://marlees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0