Det skär i mitt mammahjärta!

William är för tillfället inne i en väldigt jobbig period. Han är tuff mot allt och alla, slåss och beter sig väldigt illa. Och jag avskyr att behöva höja rösten på ett sätt som jag inte ska behöva göra.
Jag ser på honom att han känner ånger, och han vet att han gjort fel. Men ändå gör han om det igen och igen och igen.. Det finns liksom ingen hejd på honom.
Jag får vid de tillfällena dåligt samvete och funderar om han är understimulerad. Visst kan det vara så ibland, men som min syster sa att även barn ska ha tråkigt. Och det håller jag med om.
Hoppas det vänder med vädret..

Jag gillar ju snö och hela den biten. Men med näst intill 1 meter snö i trädgården/skogen är det inte lätt att ta sig fram med barnvagn.. Så nu vill vi ha vår så vi kan rasta oss ute i skogen/trädgården/nere vid sjön. Och jag är inte glad att ta ut Vincent nu..
Fast å andra sidan är det i regel William som styr lekarna här hemma.. Vi leker med lera, vi bakar, vi badar, vi leker med bilar, vi bygger duplo, vi ser en film, vi pysslar, vi ritar, vi lägger pussel..
Och sedan lillebror kom till världen så har han blivit mer självständig.. och han leker mycket själv.

Älskade lilla William..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0