Hemma...

Tänk att ha längtat så länge efter något.. också tar det roliga slut på bara 1 vecka.
Vilken tur att vi förevigade veckan med en massa roliga bilder och samlade en massa minnen i hjärnans minneskort.
Tro mig, mitt minneskort där är inte stort. Men tillräckligt stort för att föreviga en vecka på Cypern..
Veckan har varit hur bra som helst. Veckan har sett ut precis som kusin Elvira förutspådde.

Äta mat, äta glass, sola, bada..

Ja exakt så.. Med undantag att de har "kivat" lika mycket som de har lekt. Tacka vet jag bolibompaväskor fulla med olika leksaker.

Roliga uppträden på kvällarna till middagen vart perfekt så vi föräldrar iallafall hann sitta ner i minst 5 minuter och njuta av den goda buffen som de serverade varje kväll.. Olika tema varje kväll. Och vi har abolut inte behövt gå hungriga då det serverades frukost, snacks(allt från friterat till pizza til frukt och grönt), lunch, snacks igen och sedan kvällsmat!! Hur gött som helst

All Inclusive Är ju hur underbart som helst. Slippa joxa med plånboken och räkna konstiga euro, beställa vad som finns i baren och diverse.. Jag fick dock skippa alkoholen eftersom den lille ska ha det gött i magen.. Men goda alkoholfria drinkar fanns det ju, och de fick jag njuta av. Inte helt fel det heller.

Syrran och jag vattengympade.. Ja seriöst, Vi tränade på våran semester.. Då satt männen med barnen i solstolarna och mutade dem med glass så att de skulle sitta still för att sedan lämna över tre rastlös kids till oss nytränade morsor för att vattenpola lite grann. Vi sprang mellan "vuxenpoolen" och barnpoolen mellan varven.. Fast våra barn har varit så duktiga och till mesta delen tillbringat tiden i stora poolen med puffar på. Och hoppat i själva, simmat lite, klättrat upp på kanten själv och gjort samma procedur om och om och om igen.. Härligt att de fixat de så bra.

Eftermiddagarna avlöste männen oss.. de tog med småttingarna på en i regel 3 timmars siesta. Jag, syrran och Wilma gottade oss vid poolen. Eller mest jag. Syrran hade ju trots allt Wilma att springa med.. Men jag avlöste henne med, så att hon fick en chans att bättra på sin bränna.

Men nu är vi iallafall hemma efter en skumpig landning.. Tittade bak på syrran och såg nästan skräcken i hennes ögon.. men bara nästan för hon höll pekfingrarna framför dem, och resterande fingrar för öronen. Det var så JÄVLA blåsigt när vi skulle landa att jag seriöst trodde att vi inte skulle kunna landa. Men efter en "lyckad" lndning så vart det bara till att hämta bagaget och dra hemmåt. Givetvis var vi tvungna att sticka inom affären för att handla lite till den tomma ekande kylen hemma. Sagt och gjort. Det blev köttsoppa och ostamador.. Och william åt massor.
Men dagen innan vi skulle åka hem drabbades han plötsligt av feber.. Hög sådan. Han hade nästan 40 graders feber. Så inte konstigt att han sover än.. Lilla älsklingen.

Så tack syrran och Compani för trevligt resesällskap och att ni också har barn och är förstående att man är gnällig och behöver skälla lite på barnen med jämna mellanrum!!

Lite semester Bilder!!!

Utanför vår lägenhetsdörr. Typ 50 meter ner till havet!
Japp.. så här tjock är jag nu. Ni skulle se min rumpa!

God Fondue´på kvällen..

Badfötter.



 

Helst av allt skulle jag vilja stanna en vecka till..Utan man och utan Barn.



Kommentarer
Postat av: Maria Roos

Fy så fubbigt! ;) Allt ser ju så underbart ut.. och helst två foton! Ett; den med chokladfonduen omg!! Kunde Ni inte smuggla hem den? Om folk ksn smuggla allt överallt kunde ni väl fått hem den..slurp... (nej!! viktväktare viktväktare viktväktare) Foto nr två: Den med din fina bebismage! Naaaw har ju inte träffat dig på så länge och OJ vad det går fort!



Det är minsann snart dags att träffas tycker jag!



Ha det bra här hemma i det vanliga landet med nada sol att lapa och ingen underbar pool att vandra ner i och ha vattengympa i..



Kram från mig!

2009-09-06 @ 15:08:37
URL: http://www.mariaroos.bloggsida.se
Postat av: Emma

Kul att ni haft det bra! Helt underbart ju!



Å magen din är superfin!! Vilken vecka är du i nu? När var det bf?

2009-09-07 @ 15:00:46
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Marlene - Mamma till Ned <3

Jädrans vilket inlägg! Hinner inte läsa allt! Ni ser ut att ha haft det helt underbaaart! :-) Kramar

2009-09-07 @ 16:09:17
URL: http://marlenesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0