Det här med influensan..

Pratade med en dagis förälder som jobbar i Norge vid hämntningen idag. Han jobbar i Norge, och mer än hälften av personalstyrkan på hans jobb ligger i svininfluensan. Hans systers man ligger med konstgjord lunga i Lund. Imorgon ska jag boka tid för vår andra vaccination. Sedan är det besöksförbud här hemma.. eller inga snoriga människor eller sjuka människor. Och den som ska besöka oss trots att de är friska ska sprita sina händer. Ja, jag vet jag är nojjig! Men min HP gick igenom. Och krävs det att jag ska hålla william hemma tills bebis är här och en stund efter det så gör jag det.

Ingen ska bli sjuk här inte!!!!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Jaha ja... vi ses i mars då....

2009-11-05 @ 20:28:40
Postat av: kia

Jag menade ifall det blir så kritiskt så håller jag honom hemma. Annars ska det vara som vanligt, men med lite mer sprit i tillvaron.

2009-11-06 @ 08:21:27
Postat av: Marlene [mamma till ned]

Jag är också "rädd" för influensan. Eller inte för mig själv men för Ned.. har varit emot att vaccinera mig eftersom man inte vet om de är farligt.. MEN nu har jag NOG ändrat mig.. Jag är också nojjig med besök och sånt och har handsprit överallt.. Haha.. Sen kan man ju inte förbjuda släkten att träffa sina barnbarn, m.m. Men bara de vaccinerar sig så.. Tror inte jag kommer låta någon som INTE är vaccinerad träffa Ned faktiskt.. Det är inte värt de ;) Kram

2009-11-06 @ 11:53:24
URL: http://marleneoco.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fast jag tycker det känns bra med "lite mer sprit i tillvaron"...

2009-11-06 @ 22:04:55
Postat av: Anonym

Fast jag tycker det känns bra med "lite mer sprit i tillvaron"...

2009-11-06 @ 22:05:42
Postat av: Helena

jag är precis som du...hör grejjer över allt hela tiden och blir hysteriskt när folk på tunnelbanan sitter och hostar RAKT UT!!!

Fy fan!!!

Ska ta min andra dos på måndag...

Hörde om en som fått flunsan fast hon va vaccinerad...att de e 90% skydd typ...HJÄLP!

2009-11-07 @ 12:07:48
URL: http://www.hemmahoshelena.bloggsida.se
Postat av: sarah

hej hej :) Din "kusin" sarah här. Det där med influensan, den behöver inte vara farlig , jag har redan fått den! Är nästan mer glad att jag fått den för nu e man imun :) hehe .. Hoppas allt är bra med dig och familjen :) Kram Sarah

2009-11-08 @ 20:54:05
URL: http://sarahnielsen.blogg.se/
Postat av: Marlene [mamma till ned]

Ja det får vi göra! :)

Jag ska ta vaccinet i morron, wish me luck. Jag HATAR sprutor!!!!

2009-11-09 @ 17:52:56
URL: http://marleneoco.blogg.se/
Postat av: Sofi

UPPDATERA!

2009-11-12 @ 20:49:40
URL: http://zofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0