Klippkort hos läkaren..

Jag och William borde verkligen ha det!!
Jag har aldrig sprungit hos läkaren så mycket som jag gjort sedan jag fick William. Är det inte lillfisen så är det jag.
Sedan "nytillskottet" hoppade in i min mage har jag redan hunnit avverka inte mindre än 6 läkarbesök. Och i eftermiddag väntar ett nytt.
Jag skulle hellre se mig stå vid grytorna på jobb och laga en riktigt god måltid än att ligga i en gynstol, eller ta blodprov, eller gå på ultraljud. Visst det är så mysigt att vara gravid, men inte med alla dessa jobbiga saker som en del får dras med. Denna gången är ju givetvis jag en av dem..*suck*. Det är ju yrslen.. och tro det eller ej. Foglossning. redan.. Och jag hatar det.
Vet varken hur jag ska ligga, sitta eller stå.. Och yrslen.. Det är liksom Hej bakfylla. Vartenda jävla morgon.
När jag vaknar på natten och behöver gå på toaletten måste jag ligga kvar en stund och fokusera på vart jag ska sätta fötterna, och vilken vägg som är närmst att stötta mig på.
Och idag fick lillfisen stanna hemma. Han såg mer ut som en nyfödd katt än en William.
Vi åkte till vårdcentralen och det blev till att fortsätta med ögondropparna.. Om det inte blivit bättre till imorgon ska vi boka en tid hos husläkaren.
När ska läkarbesöken upphöra?? När nytillskottet är ute eller?
Trötta mig!

Kommentarer
Postat av: jessica

åhh äntligen får man säga grattis så alla kan se/höra!!!

hihi grattis kia!

2009-06-15 @ 10:45:32
Postat av: Marlene

Tack för din kommentar, vad kul att höra!



Förstår att det är riktigt jobbigt, jag minns de första månaderna.. fy!

Ett tips på de med foglossningen är att ha en kudde mellan benen när du ligger.. och en under ryggen. Sen ska du ju försöka att inte böja dig eller någonting.. men man måste ju leva ett normalt liv också, haha.

Man avundas de som genomgår en hel graviditet utan en enda skråma. Haha.



Lycka till hos läkaren idag!



Kram

2009-06-15 @ 11:33:13
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Martina

GRATTIS:D:D:D:D:D:D:D

2009-06-15 @ 16:38:42
Postat av: Sara

Nä vad kul att ni ska ha en till!! Grattis! Hoppas du slipper må så här dåligt tiden ut dock!!

Kram på dig

2009-06-15 @ 19:14:00
URL: http://dorisss.blogg.se/
Postat av: Jessika

MEN GRATTIS FÖR TUSAN!!!!!

2009-06-15 @ 21:03:53
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Jessika

MEN GRATTIS FÖR TUSAN!!!!! :-D Vad roligt för er!! Hoppas du mår bättre snart! Massa kramar!!!

2009-06-15 @ 21:04:55
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Emma

oj! Gravid jU! GRATTIS! När är det beräknat!?

2009-06-17 @ 19:55:37
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Sanna

Grattis! det trodde jag aldrig att ni skulle ha "på så kort tid" (jag veeet att det inte kort tid för de flesta men i min värld är det det)

Oavsett-GRATTIS!!!

2009-06-18 @ 11:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0