Jag gick in i kuben.

Idag var jag på öron, näsa, hals avdelningen på ängelholmslasarett.
Jag fick rista huvudet, klappa händerna, ramla bakåt, få huvudet skakat av läkaren, ha mörkerbrillor som gjorde att jag inte såg någonting, trots att jag tittade. Det var bara läkaren och sköterskan som kunde se mina ögon när de gjorde som läkaren sa att de skulle göra.
Hittade de något?? Nja, någon virusinfektion som har med huvudet att göra tror jag det hette.
Fast det var helt ofarligt. Sedan fick jag vänta i 1½ timme på nästa undersökning.
Den stunden tillbringade jag i cafeterian med fyra bullar och en kopp kaffe. Men eftersom jag äter så snabbt så vart jag klar efter en kvart. Så.. Vad skulle jag göra av resten av tiden??
Jag gick till tatueringsstudion som ligger på samma gata.. Typ-Jag har inte tid förrens nästa år!!
Där sket sig min morsdag present. Så jag får höra efter i en annan stad istället.
Ja.. När4 tiden långt om länge hade gått var det dags för nästa undersökning..Kuben!!
Ja, ni undrar säkert vad kuben är för något..
Jo jag skulle gå in i ett isolerat rum, sätta mig i en stol som liknade avrättningsstolen de använder sig av i USA.. Ja, och de spände fast mig. Fick även ha en manick uppe på huvudet som skulle följa hjärnfrekvenserna..
Sedan stängde de dörren och tryckte på start.
Kuben skakade runt och jag med, fast jag satt fastspänd.
Som om man åker i en simulator. Lite skumt tyckte jag allt att det var..

Men i själva verket var kuben bara ett isolerat rum som jag skulle sitta i med hörlurar på för att trycka på en knapp när jag hörde ett ljud antingen i höger öra eller vänster. Men andra ord ett hörseltest.
Jag klarade det galant, så något fel på hörslen har jag inte trots att jag ofta låtsas som om jag inte hör. det vill säga. Jag hör bara det jag vill höra!
kuben var inte alls farlig!
Får en ny kallelse tills slutet av juni då jag ska göra ett balansprov. Och svaret där dyker upp i mitten av juli när läkaren återkommer från semestern.
Så till dess får jag vara sådär lagom salongsberusad och hoppas på att jag inte svimmar eller yrslar till det när jag står vid den stora kokgrytan på jobb. För en gång i tiden för många herrans år vart det en dam som dog i den stora kokgrytan. Och det är sant. men hon var nog mer än salongsberusad tror jag..

Basta!
Nu ska jag hämta min prins!

Kommentarer
Postat av: Nina

Så skönt ändå att det händer lite saker angående din yrsel!

Min ena tatuering har jag gjort i den studion du var i, för där finns väl inte mer än en som ligger precis vid Ä-holms sjukhus? Danne var det som gjorde den, både ritade och gaddade. Men det var 11 år sen :o Dags att etsa in kidsens namn tror jag!

2009-06-08 @ 12:59:00
URL: http://metrobloggen.se/finanina
Postat av: kia

Nina... Japps, det stämmer. Det är hos Danne. Men jag får leta vidare. Ska ha williams namn på underarmen..

2009-06-08 @ 13:19:40
Postat av: Anonym

Den där kuben låter läskig... himla läskig...

2009-06-09 @ 14:26:41
Postat av: Martina

DUUUUUU, jag är väldigt nyfiken?! Tror du vet vad jag menar;) Berätta om det är sant...

2009-06-12 @ 17:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0