Vilka krutkärringar det finns..

Idag eller igår bestämde jag mig helt enkelt för att bli kvitt mina 3 kilo som hänger där och slänger..
Och Nej.. Jag ska inte banta, sluta äta eller något. Jag ska bara dra ner på onyttigheter, in med det bättre och uttnyttja mitt en gång i tiden köpta träningskort.
Sagt och gjort.. Jag började min morgon med omelett med färska champinjoner och strimlad pastrami.. och avsluatde den med yoghurt, färska hallon och linfrö. Och givetvis har jag varit på ett träningspass på friskis. Medeljympa...
Och det är där krutkärringarna kommer in..
Själv ligger man där på knä och kämpar med sina armhävningar, man har sillamjölk så armarna skakar som om det var jordbävning, svetten rinner och man tror man ska svimma. Men vänder man huvudet åt höger så är där minsann en dam på 60+, lila missfärgat hår.. Och vad gör hon då?? Jo, en riktig armhävning utan knä i golvet, hon är uppe på tårna. Bara sådär lätt som en plätt. Jg avundas henne. Jag vill också kunna göra det en dag..
Så om en sådär 30 pass kanske jag lyckas göra en iallafall..
och sedan har vi de där brudarna som bara måste vara snyggast i stan när de tränar. De är spacklade som tusan, har för snygga kläder, stannar vid varje spegel för att kolla så att svetten inte lackar, byxorna sitter så tajt som möjligt och att läpparna pluttar tillräckligt.. om inte. På med mer läppglans.
En annan kommer direkt från jobb, stinker stekos, håret står ut lite här och var. Har en träningstopp från istiden, sletna kläder och illaluktande jympaskor. Men alla är vi ändå där av samma anledning..
Beach 09.. Skämt o sido. Jag behöver styrkan i jobbet, energin för att klara av vardagen..

Sängen kallar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0