Ska han bryta ihop då eller??

Som alla vet så har jag jobbat som mattant.. Alltså en kokerska. I mina öron hörs det... ibland när folk frågar om mitt yrke, då är det precis som om jag hör -Mattant, vad fan är det för ett yrke? vem fan vill jobba som det??
Det låter som om det skulle vara det sämsta yrket ever!!
Men ärligt talat.. kokerska=kock.
Jag lagar samma sorts mat de lagar på en vanlig restaurang.. bara det att jag lagar 400 portioner mer än vad de gör. Jag använder mig exakt av samma sorters råvaror. Och färdigköpta köttbullar. Tro inte att en fin restaurang står och rullar sina köttbullar själv. No Way.
En gång i tiden arbetade jag som kock/kallskäna på ett av helsingborgs finaste hotel... Grand hotel. Tror ni att vi rullade köttbullarna själv? Bakade våra egna frukost bullar? Gjorde vår egen äggstanning?
Nej, nej, nej..
Men jag trivs att vara kokerska.. Men idag är jag ingen kokerska på skolan, jag är en kokerska på servishusen. Jag ser till att de gamla pensionärerna får i sig rätt kost. Ska det vara passerat, ska det vara glutefritt, ska det vara tp, nt, mm osv!!!
Men idag, ja just idag börjar jag inte förrens tio. Jag ska till min stora fasa vara på min sons dagis. Inte ska jag laga maten, jag ska stå i hans matsal, servera hans dagisgrupp mat, ta deras disk och röja undan.
Och jag vet att han kommer känna sig övergiven där i just den stunden. Där står jag och jobbar, och kan inte ta min son. Tror ni jag kommer bli ledsen?
Och att han kommer bryta ihop?
Det tror jag.
Så i eftermiddag ska jag ringa min chef och säga att jag aldrig vill göra det igen för min sons bästa.
För jag vill inte såra honom..
Det enda positiva med att få vara där är att få en inblick i deras arbete, hur william beter sig på dagis.
Ibland vill jag ju vara en fluga på hans dagis för att få se hur han är där, om han är glad, om han leker, med vad, med vem han leker,,
Ja, ja.. jag har ju inte varit där än så vi får ju se hur det blir!!

Ordbajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0