Städa? Vad är det för något?

Jag vet iallafall vad städa är. För det har jag precis gjort. Hela huset. Och hujeda mig när utbygget blir färdigt.. Ännu mer att städa.
Ja, jag får väl gå ner till 50% om jag ska hinna med.
Det var skit i precis varenda liten hörna. Och Williams leksaker hittade jag lite här och var för han har tokmycket leksaker. Kanske lite väl mycket?
Jag funderade lite innan när jag städade.. Att när vi ynglat av oss alla barn som vi tänker ha, ja då ska jag skänka leksakerna till ett dagis. Gärna ett dagis som mitt/mina barn gått på. För oftast har de inte tillräckligt god ekonomi för att köpa in en massa nya leksaker.
Och vilken unge skulle inte bli glad för williams bautamegakök som han har och knappt leker med? Med alla mattillbehör som finns till?
Tror nog att det dagiset skulle uppskatta det. Och jag med, för då slapp jag förvara det på vinden.. Men tänk om lillebror skulle få barn? Vad bra det hade vatt och ge till hans ungar..
Mycket funderingar här hemma.

Just nu är William inne i en Emilfas.. Ja det är bara emil i lönneberga som gäller. Filmen går varm här hemma. Hela dagarna. Så nu tänkte vi köpa pippi långstrump med, för att variera för honom, men mest för oss.
Imorse när han slog upp ögonen var det första han sa -Mamma, Imil!
Men denna morgonen vart det lite stressigt så det blev ingen emil för hans del. Kanske i eftermiddag istället!

Ikväll ska vi på 25 års fika!! M fyller år..

Kommentarer
Postat av: Emma

OH hopppas han blir en pippiunge då kan jag lära honom aaaaallt jag kan :D <3

2009-02-12 @ 11:18:09
URL: http://porrslyna.blogg.se/
Postat av: Jessika

Här hemma är det fortfarande bara Tubbies som gäller tyvärr... spy

2009-02-12 @ 12:27:58
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Emma

Låter som en bra idé att ge leksakerna till dagis, det behövs ju.

2009-02-12 @ 13:52:28
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det första Lucas säger när han vaknar är: Tebe???

(Dvs:Teve???) Låter som man är hemskaste morsan nånsin, men tycker faktiskt själv om att vakna till teven,de första 10-15 minuterna...

2009-02-14 @ 19:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0