Eksemfanskap..

För en si sådär 8 år sedan drabbades jag av eksem i hårbotten.. Vilket resulterade i att jag tappade mycket av mitt hår. Så idag är varje dag med mitt hår en kamp. Vi är för det mesta ovänner, vi sliter och drar och såna saker. Så jag och mitt hår har hängt en del hos läkaren i hopp om att vi kanske en dag ska bli vänner, men, nu blir det nog inte så. Vi är mer ovänner nu än vad vi någonsin varit. Mitt eksem i hårbotten har spridit sig, ner i pannan och det kliar, stramar, svider och ömmar. Jag har stora fjällkakor som verkligen inte ger med sig, det finns i öron, bakom öronen, i ögonbrynen.. Och nu även fläckvis vid hakan och hinderna. Med andra ord ser jag ut som en stor fet mjäll hög. Så imorgon ska jag ringa min husläkare och beordra honom att skicka en remiss till en hudläkare. För detta är verkligen inte kul. Jag kliar sönder mig totalt.
Jävla eksem rent ut sagt!

Så nu har jag ordbajsat för er som bryr er..


*tuggosmaskomumsogott*


Kommentarer
Postat av: Sofi

Mycket ordbajs...

2009-02-03 @ 12:24:43
Postat av: Madeleine

Hej Kia är du säker på att det är eksem??

Caroline har något liknade i perioder men enligt läkaren är det svamp.

Hon använder ett schampo som vi köper på apoteket som hjälper kommer ej ihåg vad det heter :( men kan kolla upp det.

kram till dig

2009-02-04 @ 18:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0