Det är ju skillnad vill jag lova!

Där jag jobbar.. eller jag har nog egentligen minst 30 olika arbetsplatser, jag vet ju aldrig vart jag hamnar från dag till dag. men iallafall, ni minns det inlägget jag skrev om tanterna med håriga ben och nät över håret?!
Så är det fortfarande där. När the big boss ringer mig och säger att jag ska vara där så får jag en klump i magen. Och jag är inte ensam om det. Jag hatar att vara där. Denna "gruppen" som jobbar där har jobbat tillsammans länge, och de släpper inte in någon i deras "lilla grupp". För dem är man som luft. Och det gäller att stå upp för sig själv när de är spydiga och hemska. För de är verkligen det..
Men nu i ett par dagar har jag varit på ett annat ställe. Och det är verkligen skillnad. Vi utför exakt samma arbete som på det andra stället. Skillnaden är den att detta stället jag har varit på nu har underbart trevlig personal!!!
Jag gillar dem asmycket. De är lätta att ha att göra med, de har humör, de jobbar bra, de är måna om en! Så där vill jag vara ofta. Jag till och med ser fram emot att få jobba när jag ska vara där. Till och med på helgen!!

På söndag ska jag och mitt älskade pruttbarn åka till ugglebadet. Vi ska bada som aldrig förr. Det var länge sedan vi gjorde det, så på söndag gäller det. han ska få en heldag med mamsen!!!
Älskade gullunge..

Alltså, det finns så mycket som händer på dagen som jag tänker att detta måste jag skriva ner i bloggen, men när jag väl sätter fingrarna på tangentbordet och ska skriva ner det så är allt fan borta från huvudet!!

Imorgon ska jag och william ha elvira ett par timmar. De stora ska åka skrillor. Vi ska leka.. inomhus eftersom elvira har feber. Men det blior bra! Sedan blirr det mc donalds eftersom vi ska hämta den körkortslösa syrran och spättan vid skridskohallen i hbg!! Sova nu tack!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Arbetar du på olika jobb? Trodde du var på ett och samma ställe. Missuppfattat lite kanske?

Ugglebadet låter mysigt, var är det?

Trevlig helg

Kram

2009-02-20 @ 11:09:52
Postat av: Sanna

När du berättar om dina olika arbetsplatser så ser jag framför mig de olika skolorna på "matakuten" (hette det så? det programmet med Bert Karlsson)

2009-02-20 @ 12:39:14
Postat av: jennie

Jag tänker på ett visst servicehus som jag jobbade på ett tag i köket när jag läser ditt inlägg..

2009-02-20 @ 22:28:26
URL: http://svendler.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0