Akuten, kräk och huvudvärk.

Ja, precis i den ordningen.. eller bara nästan!

Vi börjar med akuten. I lördags kräktes William och klagade på smärtor. Vart vet jag inte men ont hade han.
I vanliga fall kan ett samtal mellan mig och honom vara såhär..
-Mamma, Aj! Ont!
-Har du ont på riktigt eller du bara skojar med mig?
-Baá koja!!! (också fnittrar han och ler med hela huvudet)

Men annat vart det i lördags, då fortsatte han mala om att han hade ont. Och det var inget skoj där alls.
Helgen fortsatte och han mådde relativt bra får jag nog säga.
Men idag.. Jag lämnade honom på dagis eftersom han "var som han skulle". Lite småpipig vid lämningen. Inte tänkte jag mer på det senare.
Jag hämtade honom på dagsi, hann satt i E knä, och där hade han suttit i 1½ timme. Och jag lovar sånt gör William aldrig annars!!!
Iallafall.. han hade inte ätit på hela dagen för han ville inte alls ha. Han somnade 11.30 och de fick väcka honom 14.15. Han är annars den som vaknar först av alla 175 barnen typ..
Sedan kom vi hem. Inte ville han ha någon mat då heller. Spelade ingen roll att vi hade lyxmiddag idag heller. Revbensspjäll, kroketter och vitlöksbröd..(J ide..Kommer till de sen)
Dessutom hade han somnat sittandes i mitt knä, och legat på soffan hela eftermiddagen. Och tro mig.. Min William gör aldrig det.
Så det blev akuten. Men det visade att William var frisk som en nötkärna, eller han hade en lätt rodnad i örat, men ingen öroninflamation, lite hostig men inget att göra åt det. Och givetvis fick han när vi väntade på "dottorn" (=doktorn som william säger det) en liten smoothie, men eftersom han inte ätit på hela dagen kom den upp igen. På golvet i salen.. Ja,ja.. J fick städa upp det!
Så nu sover min prins, jag sitter med huvudvärk och dricker kaffe, J kollar tv och jag ska vabba imorgon.. Hmm?!

Åter till maten. J skulle ju givetvis slå på stort med maten idag.. Det är ju skillnad på stort och stort. Han friterade kroketter, köpte färdiggrillade revbensspjäll som han slängde in i ugnen för att behålla värmen, samtidigt som han slängde in vitlöksbrödet. Under tiden det låg där inne och droppade och stänkte i ugnen hann brandlarmet gå 4 gånger.. minst. För J "glömde" lägga något under revbensspjällen och brödet. Så gissa om han ska få städa ugnen. Jag såg inte ens J för där var så mycket rök! Ja annat är det när jag lagar mat. Jag kan iallafall göra många maträtter på samma gång utan att det ska ryka och brännas vid. Men sen å andra sidan så har jag en jävligt bra framförhållning i köket med.. Inte konstigt att jag klarar det bättre. Fast å andra sidan skulle jag aldrig kunna sätta solfilm så som J gör heller. Det hade bara blivit katastrof!!!

Nä.. Nu ska jag eventuellt sova, om jag inte snubblar in på alla mina favvobloggar!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Samma här hemma. Maken gör tre saker (tex potatis, kött och sås) jag gör fem eller sex saker. Jag gör tilll skillnad från honom GRÖNSAKER, han tycker inte det är såå viktigt...Och så stänker han ner ugnen...Mem jag gillar honom ändå!

2009-02-25 @ 10:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0