Det är ju så jag blir mörkrädd..

Efter många om och men (veckor).. tog jag äntligen tag i det enorma tvättberg som jag ignorerat. Jag vek och la in tvätten. Tycker att strykning är överreklamerat. Va fan.. lägg in tvätten och stryk den sen istället.
När jag ändå skulle lägga in tvätten sorterade jag lite i min garderob som sog ut som ett bombnedslag. Linnen blandat med byxor, trosor i mjukisbyxelådan, tjocketröjor med klänningar and so on.
Jag äger sjukt mycket kläder.. Och jag har minst 10 plagg som har kvar prislappen.
Och jag skäms. Även om jag inte äger några superdyra plagg så skäms jag. Jag skäms för att det finns så många som inte har några plagg alls.
Men jag kan ju se det på ett annat sätt med.. Jag har betalat kläderna själv. Med egentjänade pengar..
Jag kan ju se det från en annan sida till(finns det merän två sidor?).. Jag kan ha en egen butik här hemma med de kläderna som har prislappen kvar. Och så kan jag ta en gammal H&M påse i påslådan och lägga ner kläderna där och låtsas att jag köpt dem?! Igen! Det skulle döva mitt samvete lite.. eller?!

Idag har jag jobbat. Ja, jag har jobbat. Fast det gjorde jag igår med, men då fick jag sitta på kontoret och rita kartor, svara i telefon och ringa in folk som skulle jobba. Inte riktigt min grej, men kul att pröva på..
Och imorgon ska vi sova länge för vi är lediga..lediga..lediga. Så tittar solen fram ska jag sola mitt bleka fejs..

So long suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0