Just another sunday.

Som jag tidigare har skrivit så har jag börjat jobba. Än så länge går jag bara på vik lite här och var. Och jag trivs med att jobba, men att inte veta var jag ska vara från dag till dag kan vara lite jobbigt, och lika jobbigt är det med tiderna för att det blir lite krångligt med dagisschemat.
Men det blir ju bättre..
Iallafall var jag på ett ställe i fredags, och jag har fått frågan om jag vill ta ett vik där på 50%, och vara på andra ställen resterande 50%. Låter kanske toppen i andras öron, men inte i mina. Detta stället var ju inte riktigt som jag tänkt mig. Det var skitstort, skitigt, taskig personal, jag förstod inte vad en enda sa för den ena pratade sämre svenska än den andra( för att ingen ska tro någont; nej jag är inte rasist, men det underlättar om jag slipper säga VAA? 79 gånger under loppet av en minut.
För mig kändes det som att komma in i ett ryskt fängelsekök där det var sura kärringar som stod med uppkavlade byxben med håriga ben, nätskydd över håret och luktade svett. Jag vill inte jobba så. Och dessutom fick jag enbart stå i disken hela dagen. Hallå liksom, jag är typ den enda i kommunen som har en sån fin kockutbildning som jag har. Jag kan laga mat!!!!
Kanske fel att tacka nej???
Vilke dilemma, det är ju ett jobb iallafall, men jag måste ju trivas med.

Nåväl, helgen har passerat med en lunkande fart och hela familjen är förkylda. Speciellt William, och sedan vet ni ju alla att män är ju dödssjuka(läs;mannen i huset) när det är förkyldning på gång. Ni vet, pust,stön,tyck synd om mig!!!
Ja men vila då istället för att fara och flänga.
Idag var vi hos W,L,D och fikade. Mysigt. Det är alltid lika trevligt att komma hem till dem i deras mysiga hus. Ombonat och härligt. Och det ligger i skogen..
Sedan nu ikväll var mamma och lasse här och hälsade på. Och william busade på trots förkyldning..
Heej, här är jag i mina nya ekologiska kläder..



Imorgon är det dagis och jobb. Sedan är det egentid för mig. Scraaping i bjuv.

Kommentarer
Postat av: Christina

Åh vad fina bilder! Vad stor W har blivit och så mycket hår han har fått! :D Sötis! Hoppas allt är bra med dig och dina pojkar..

2008-09-22 @ 11:01:05
URL: http://grimfjun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0