Saknaden av en människa..

Tänk dig att ni är av samma kött och blod, du älskar denna personen av hela ditt hjärta, tänker på denna människa ofta, titt som tätt.
Men, ni har ingen kontakt och ni har inte haft det på många år.
Denna människa har sårat dig något så innerligt. Slutat höra av sig av någon anledning.
Men älskar dig tillbaka.
Tänk dig att leva i ovisshet om hur det är med denna människa. Hur h*n mår, hur h*n ser ut, lever  h*n?
Tanken slår mig ofta. Jag vill veta.
Den jag skriver om är min pappa. Min älskade pappa som jag inte haft kontakt med på många år. Som aldrig träffat sina barnbarn. Min sons morfar..
Idag tog jag steget och letade upp adressen och telefonnummret där han bor.
Jag fick prata med honom. Han sa att han har det bra. Men jag vet att han inte alls har det bra. Han lever i en lögn. Han är olycklig, han behöver hjälp!
Jag grät och frågade, han svarade att jag inte behövde vara ledsen, han hade det visst bra sa han. Knapert, men bra. Jag vill ju att han ska ha det bra.
Innan vi la på luren sa han..
-Du ska veta att jag älskar dig stumpan!

Han frågade hur min syster sofi skulle reagera om han ringde till henne. Skulle hon trilla av stolen?
Jag svarade..
-Ja, det skulle hon verkligen göra!!

Det var iallafall underbart att höra min pappas röst!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Varför har du inte sagt nåt??????

2008-10-16 @ 12:16:34
Postat av: Emma

vad underbart att du fick prata med honom, hoppas att ni kan hålla lite kontakt i fortsättningen iallafall. <3

2008-10-16 @ 18:40:41
URL: http://porrslyna.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh! Rörd till tårar!

Hoppas allt löser sej!!

2008-10-16 @ 19:29:42
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Renée

Vad kul att du iaf fick prata lite med han. Vet att det inte kan varit lätt att ta det steget. Lycka till i fortsättningen. Kram:)

2008-10-16 @ 22:25:52
URL: http://thenilzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0