Värsta kaoset!

Idag hade vi värsta kaoset på jobb. Det hela började ganska så bra. Jag skulle göra kanelkryddad köttgryta av nötkött och det innebär att det ska kokas länge för att köttet ska bli riktigt mört. Och i vanliga fall så är ju kokpunkten 100 grader. Men när ingredienserna var i grytan så ville fanskapet inte koka trots att den var uppe 100 grader. Där stod vi med 70 Liter gryta som inom 1.30 minuter skulle vara färdig, packad och skickad och ut i matsalen. 400 portioner.
Svetten lackade av nervositet. Herregud, inte fan kunde vi servera okokt köttgryta till kidsen. Vem vill äta kött som inte går att tuggas??? I vilket fall som helst så lyckades vi få det till kok efter många om och men, lite mört blev det och kidsen åt som om det vore deras sista måltid. Men dagen flöt inte på felfritt för det.. Allt blev upp och ner på något sätt. Antar att det var för att dagen började som den gjorde..


Strunta i min dag...

Idag har min underbara William varit så go. Han är mitt liv, min luft, mitt hjärta, mitt allt.
Han är mannen i mitt liv.

Lyssna på denna. Länken nedan.
http://www.youtube.com/watch?v=wXVgo0YJ-KU

Kommentarer
Postat av: Helena H

Hej fick adressen av Nina och tänkte bara höra om du fortfarande är aktuell för träffen då vi inte svar på mailen vi skickat dig.



Mvh Helena H

2008-11-07 @ 12:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0