Är det de här de kallar vår?

Vad i helvete är detta??
Igår körde jag hem från mamma efter påskmiddagen.. och när vi kom till munka så började det total vräka ner snö, från ingenstans!!
På "vår" väg som leder till ynkeldynga (för er som inte vet.. örkelljunga) så såg jag inte ett otta. Nada. Zero. Noll!!
Väl hemma så var jag duktigt skakis i benen. Vilken tur att William sov i barnstolen brevid mig=)

Och ännu värre.. i morse när william bestämde sig för att vara aspigg klockan halv 6 så var det ännu mer snö ute. Och nog fan snöar det ännu mer nu. Jag som ska ha egentid hela dagen med en vän.. Får ju se om jag kommer dit, men jag skulle ju få skjuts dit och ta tåget hem, för min bil står hos mamma, för hon hämtar oss imorgon. Och om vi kommer till mamma imorgon ska vi åka pulka. För hon har en sådan som är till för bebisar, med ryggstöd.

onsdag blir william 9 månader, och jag har insett att det bara är 3 månader kvar sedan blir han faktiskt 1 år. Var tog det första året vägen med honom lixom??

 Såhär kan man oxå göra med vedkorgen..

 Kan det vara mammas kaffekopp som min blick drar sig till?

 Ja, nu är det vinter!

Så, om jag inte kommer iväg på minegentids dag idag, då ska jag röja i garderoberna på övanvåningen, utan william. Kan ju få egentid där uppe iallafall. NU måste det bli färdigt i sovrummet med, och jag ska spika fast listerna som togs bort när det fogades i sprickorna.. william höll på att bokstavligen slå huvudet på spiken innan. Sånt är otroligt farligt! Egentligen skulle jag gjort det redan i lördagskväll, men hammaren "hittades" aldrig fram. Så odag får jag väl leta upp den.

Jag behöver min egendag idag, hela dagen. Pallar inte egentligen sitta här inne och se på snökaos utanför fönstret.. Shit alltså..

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vi har också fått mer snö här och om det gillar jag inte.

2008-03-24 @ 07:39:56
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Emma

Håller med dej både ang snöandet å att man måste få ha lite egentid ibland!

2008-03-24 @ 11:38:04
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Martina

Världens sötaste William

2008-03-26 @ 11:37:16
URL: http://selfishme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0