Siw Pidder Beda..

..min stora ungdoms idol.
En kär gammal tant som bor i Bjuv, och henne stötte jag på idag. Fast det gör jag för jämnan när jag är där, men då pratar vi inte.
Och det var ju inte bara min idol utan även min kära vän C. Hon hade till och med ett kort på denna tant i sin plånbok eller filofax. Av en händelse hade hon råkat hamna i kanten på ett kort då C fotograferade festivalståget som brukar gå genom bjuvs gator en gång om året.
Japps, där stod hon framför mig, livs levande, lika pittögd som förr, lika rolig och lika pratglad. Javisst, det var massor av frågor och funderingar. Hon berömde min son, hon sa att hon kände igen mig. Och jag var ju V och N Janssons barnbarn, och Rita är min mor. Ja men se ni, det visste hon redan. Så nöp hon tag i Williams kinder och knallade iväg på sina röda stilletklackar.. Vilken underbar kärring..
Så C; nu har jag tagit ett snack med våran Siw Pidder Beda..

Men innan jag stack till Bjuv(mamma skulle bjuda på hennes älskade goda korvgryta med bacon och svamp i..) så var min kära vän C här och fikade, eller vi drack kaffe. Vi har ju iallafall karaktär=)
Korvgrytan satt som den skulle iallafall. Vi hann även med ett besök hemma hos syrran där william och elvira lekte på som bara den, inga ovänner här inte.. De åkte mest rutschkanna och flabbade lite..



Yeah Dude..



Kommentarer
Postat av: Martina

Jag hoppas jag får lika vackra,söta underbara gulliga barn som dig och Sofi...

2008-07-15 @ 21:50:54
Postat av: bettan

Härligt med gamla tanter som Sivan.

2008-07-15 @ 22:55:46
Postat av: Sandra

Siw e gò hon. Det fick jag veta ganska snabbt vem det var då jag flyttade till Bjuv haha..

2008-07-16 @ 08:31:59
Postat av: frittsan

hejsna hej va söta ddem e kusinerna hih annars e det bra me er eller här e det bara bra tråkigt me tråkigt vädret men men va hittar ni på om dagaran då kram emma å nicole kram hälsa sofi

2008-07-16 @ 10:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0