Älskade Underbara Liv.

Alltså.. inte älskade underbara liv som Liv, ett namn. Utan mitt liv är underbart!

Jag är en riktig gnällkärring som gnäller titt som tätt på bde ditten och datten och har väldigt svårt för att inte gnälla. För jag stör mig på så otroligt mycket. Men jag vill inte störa mig på saker som är oväsentliga. Jag vill uppskatta allt så mycket mer.
Livet är för kort för att klaga?!!

Men.. Nu ska jag göra en lista på allt(nästan) som gör mitt liv så underbart!!!

..Jag har världens bästa son, som förgyller mina dagar/nätter(ibland) med en massa bus och kärlek. Och givetvis är han mitt allt..
..Jag har världens bästa sambo som ställer upp i vått och torrt, även när jag är som mest tjurig.
..Jag har världens bästa mamma som alltid finns där. Hon är min klippa, och med henne kan jag prata om allt.
..Jag har världens bästa syster, som är så underbart go och härlig och alltid ställer upp trots att hon själv har två barn, hon räcker alltid ut en hand. Med syrran följer givetvis hennes två underbara barn och sambo med. Tack för att ni finns.
..Jag har världens bästa styvpappa som alltid funnits vid min sida som en riktig pappa. Tack!
..Jag har världen bästa lillebror som har de coolaste prylarna och bara finns som en lillebror kan finnas.Han är underbar.
..Jag har ett jobb som jag älskar att gå till.
..Jag har pengar på mitt konto även om det ibland gapar tomt, men då har jag kläder i garderoben, mat på bordet.
..Jag har tak  över huvudet, även om jag ibland undrar om det ska finnas kvar när det stormar så in i helvetet här hemma.
..Jag har ett körkort som gör att jag med jämna mellanrum kan ta min crazy corolla lagligt och köra till väla och bränna lite pengar, ja de pengar jag är tacksam för att ha på kontot.
..Jag är frisk .. eller någerlunda frisk. Ibland förkyld, iböand huvudvärk, men inget allvarligt. För stunden iallafall..
..Jag har rent vatten att dricka även om jag inte dricker vårt vatten hemma eftersom det kommer från egen brunn och mest smakar järn, men iallafall.
..Jag har möjlighet att få duscha varje dag, ibland flera gånger om dagen, även om varmvattensbehållaren endast rymmer 100 liter varmvatten åt gången. Men jag kan ju duscha 10 minuter i rinnande rent vatten iallafall.
..Jag har vänner som oftast finns där för mig.
..Sedan har jag min sambos familj som är sådär löjligt goa.. Ni är ju underbara.
..Jag har en asbra digitalkamera som gör att jag kan lägga upp härliga underbara bilder på nära och kära, även om det mest blir på min underbara William.





Nä, nu ska jag kurera mig eftersom jag är sjuk. Och jag är tacksam att jag kan ta medicin för att göra mig frisk.

Ciao!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0