Trött, tröttare.. mest sleten!!

Ungefär så känner jag mig. Men jag har fått sova gott & länge de två senaste nätterna. Unge herr william har bestämt sig för att sova ända tills klockan 8.. och det innebär ju att jag med får göra det. Men ändå är jag så jäkla trött.. Hmm, I wonder why??

I vilket fall som helst så begav vi oss till Hjärnarp för att gå på kyrkis. Vi kände oss väldigt välkomna, så där ska vi fortsätta gå. Definitivt!!
För jag och William var på en öppna förskola när han var blott 3 månader gammal, och där satte sig mammorna vid sina bord, deras samtal kretsade kring "deras lilla by".. Typ Hem till Gården. Jag kände mig som en inkräktare.. blev bara 2 gånger där för oss.
Så nu är veckorna fulländade.
Måndagar: J är pappaledig och det är obligatorisk familjedag. Vilket innebär: Badhuset, danmark, utflykter, shopping och mys!!
Tisdagar: Bjuvet, givetvis!! Familjecentralen, bus med kussarna, moster och mormor. God mat som inte jag behöver laga.
Onsdagar:
Natten spenderas i Bjuvet och det blir mer lek, familjecentralen, mat, fika bus.. Allt!!
Torsdagar: Kyrkis i Hjärnarp.. *Tack Linda för tipset*
Fredagar:
Besöka nära och kära. Handling, Fredagsmys!! För visso bara jag & William då daddy J jobbar..
Lördagar: Prommisar i naturen, ut och fara lite hit och lite dit..
Söndagar: Slappedag!!!

Ungefär så ser det ut!! Så att vara mammaledig är inte att ha mycket fritid.

Än en gång är min syster min stora Idol. Varför?? Jo det ska jag tala om.. Hon är en så underbar mamma, syster. Hon ä så mån om alla och ställer alltid upp. Har jag frågor om William så är det henne jag ringer till först. Hon är verkligen min klippa. Och att få vara mammaledig tillsammans med henne betyder så otroligt mycket för mig.. Vi tillbringar massor av tid tillsammans och jag uppskattar det så mycket. .. Min kära systeryster har ju en blogg hon med.. zofi.blogg.se

Nog med smörja.. Sitter här nere vid lapen, käkar äpple och ska snart kliva upp på motionscykeln och ta en svängom. William sover edan då han var så otroligt trött.. lilla hjärtat!!!

Så.. Long!!

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Hehe! Nej, "mammaledig" är verkligen inte rätt ord... Jag har aldrig haft så fullt upp som nu! =)

2008-04-05 @ 10:43:19
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, systrar är allt bra att ha! :-D
Sååå kul att vara mammaledig samtidigt som sin syster! VERKLIGEN! Tror inte att alla riktigt förstår det..

2008-04-05 @ 22:56:55
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Sandra

Håller med om att man hittar på en hel del under sin mamma ledighet. Alla vill ju träffa ens lilla goding. Sedan får man ju passa på nu för sedan då man jobbar finns det ej tid till det. Sover till 8? Lyx, Maja vaknar 06.00 Zzz.. Vågar ju knappt stanna uppe o se film om kvällarna då man vet man ska upp tidigare än tuppen.

2008-04-07 @ 10:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0