Mulle Meck och Kussarna.

Känner ni Mulle Meck?
A.K.A William.

Här har ni Mulle Meck.. Han pillar på allt, tar sig på antingen det ena eller andra sättet fram till förstärkaren, radion, tv:n, datan för att "ratta" eller vad som.
Inget fel med det liksom, men hade han bara stannat där i en eller varför inte fem sekunder??
Han pillar, sticker iväg snabbare än en höna skiter, pillar på nästa föremål. o.s.v..
Hel tokig.
Hemma hos mormor står det en bricka på golvet som katten har sin mat och sitt vatten på.. Och han vet att han inte får vara där. Han är där jämt och ständigt. Och jag säger- Ajabaja. William säger- Ja,ja,ja..
Och så håller det på, men idag kom han på att han kan näst intill sticka ner huvudet i matskålen utan att nudda den, och då såg det ut som om han skulle ta en tugga kattmat. Världens busunge.
Och likadant är det med växterna som står på golvet i krukor, då är det bättre att suga på krukan än att pilla på den..

I måndags när jag skulle till Bjuv fick jag med mig en skiva som jag skulle ge till lillebror. Jag la den i skötväskan i en av williams blöjor eftersom jag inte hade något fodral till den. Och det glömdes bort. Så idag skulle mamma sätta på william en blöja efter badet. Sagt och gjort. Mamma överlämnade william till mig samtidigt höll hon honom under rumpan och sa
- Men vad är detta?
Jag kände honom på rumpan, stack ner handen i blöjan och vad låg inte där om skivan jag skulle ge till lillebror.
Vi har ju Up´n Go så mamma såg tydligen inte att den låg där i och jag hade totalt glömt det.
Och vem är vaken nu då?? Jo william. Han somnade i bilen för att vakna när jag körde in på uppfarten.. och det är inte min tur att natta honom, men somnar han sent så vaknar han senare på morgonen. Och då har han en utvilad mamma!!!
Lite bilder från veckan..

 Mumien..

 Glass är favoriten.

 I love att gunga..

 Kusinpuss.

 Gubben i lådan.

 Kussarna i lådan.

 Vi leker dunkgömme.

Tjing..
 


Kommentarer
Postat av: Martina

Gud vad lik Wilma va sofi på den bilden när dom sitter i lådan! haha samma min som sofi gör:P

2008-04-03 @ 10:51:09
URL: http://selfishme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0